Αρχική CULTURE «Στον Θρόνο του Ξέρξη»: Από το Πέραμα στις Κάννες

«Στον Θρόνο του Ξέρξη»: Από το Πέραμα στις Κάννες

- advertising -


«Στον Θρόνο του Ξέρξη», η μικρού μήκους ταινία της @evi_kalogiropoulou, σε ανάθεση και παραγωγή του #OnassisCulture κάνει πρεμιέρα στις Κάννες, στην εβδομάδα Κριτικής (18–26 Μαΐου 2022), το παράλληλο διαγωνιστικό τμήμα του 75ου @festivaldecannes με ταινίες δημιουργών απ’ όλον τον κόσμο.

Γυρισμένη εξ’ ολοκλήρου στα ναυπηγεία Περάματος, με το όρος Αιγάλεω -απ’ όπου ο Ξέρξης παρακολουθούσε τη συντριβή του στόλου του- να δεσπόζει στο βάθος, η ταινία μας μεταφέρει σε ένα δυστοπικό κόσμο στον οποίο η εργασία είναι αυτοσκοπός και η σωματική επαφή απαγορευμένη.

Στην εργασιακή δυστοπία των ναυπηγείων του Περάματος, η χρόνια απαγόρευση της σωματικής επαφής έχει μετατρέψει τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις σε απόκοσμες προσομοιώσεις ενός καταπνιγμένου αισθησιασμού που υπερβαίνει τα ετεροκανονικά στερεότυπα της επιθυμίας.

Κάτω από την υπόνοια της ύπαρξης ενός πανταχού παρόντος, αλλά αόρατου ελεγκτικού μηχανισμού, ακολουθείται η αφήγηση του Γιώργου, του παλαιότερου εργάτη και υπεύθυνου στο ναυπηγείο, σκιαγραφώντας τις ανθρώπινες σχέσεις όπως αυτές διαμορφώνονται σε μία οργουελιανή καθημερινότητα όπου το οπτικό υποτάσσει το συγκινησιακό.

Ο Γιώργος, μία φορά το μήνα, κάνει τη διαδρομή από το Πέραμα, απέναντι στη Σαλαμίνα. Ο ίδιος, όπως και οι νέοι εργάτες, κοιτάζουν μία στο βουνό του Περάματος, μία απέναντι, χωρίς να ξέρουν τι να περιμένουν ή τι θα πρέπει να κάνουν.

Ο @georgemazonakis, στον αινιγματικό ρόλο του υπευθύνου στο ναυπηγείο, βρίσκεται, μαζί με τους υπόλοιπους εργάτες, παρατηρητής ενός δυστοπικού σύμπαντος και μιας ζοφερής τελετουργίας που καταστέλλει την ανθρώπινη επιθυμία. Υπάρχει διαφυγή από έναν τόσο βαθιά ριζωμένο κανόνα καταστολής;

Στην ταινία της, η Καλογηροπούλου επιλέγει να μιλήσει για το ανθρώπινο σώμα, την ομορφιά, το μάταιο της εργασίας, τις συνθήκες μιας παρανοϊκής παρακολούθησης, αλλά και ταυτόχρονα για το αίμα και τον αποχωρισμό, το φύλο, τη σεξουαλική επιθυμία και τα όριά της.
Ο ρόλος του Γιώργου Mαζωνάκη εμφανίζεται αντίστοιχα αινιγματικός και αυτοβιογραφικός. Αινιγματικός, ως προς το αν είναι άνθρωπος ή μηχανή; Από πού προέρχεται και γιατί μπορεί τελικά να σπάσει έναν τόσο βαθιά ριζωμένο κανόνα καταστολής; Τι είδους είναι ο ερωτισμός που αποπνέει; Αυτοβιογραφικός, καθώς ο Έλληνας ερμηνευτής επιστρέφει στο Πέραμα και στον τόπο εργασίας του πατέρα του.

Η πρώτη εκδοχή της ταινίας, με τίτλο «Ανήκω σε μένα» ήταν ανάθεση του φεστιβάλ #youandAI της Στέγης στο Πεδίον του Άρεως τον Ιούνιο του 2021.

Με τους: Γιώργο Μαζωνάκη, Άντζελα Μπρούσκου, Μυρτώ Κοντονή, Ξένια Ντάνια, Λορένζο Σαρζάν, Kevin Zans Ansong, Jordan Genidogan, Βασίλη Κουτσογιάννη

Σκηνοθεσία: Εύη Καλογηροπούλου

Σενάριο: Γιώργος Τελτζίδης

Παραγωγός: Αμάντα Λιβανού

Διευθυντής Φωτογραφίας: Έβαν Μαραγκουδάκης

Μοντάζ: Γιώργος Ζαφείρης

Μουσική: Kid Moxie

Σκηνικά: Εβελίνα Δαρζέντα, Άννα Ζώτου

Ήχος: Δημήτρης Δεμοιράκος, Λέανδρος Ντούνης

Κοστούμια: Γεωργία Μπούρα

Μακιγιάζ: Μαρία Βεζυράκη

Εκτέλεση Παραγωγής: Neda Film

Μια παραγωγή του Onassis Culture

- advertising -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here