Το Grindr δίνει τα προσωπικά μας δεδομένα σύμφωνα με έκθεση

Το Grindr μοιράζεται λεπτομερή προσωπικά δεδομένα με χιλιάδες διαφημιστικούς συνεργάτες του, επιτρέποντάς τους να λαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με την τοποθεσία, την ηλικία, το φύλο και τον σεξουαλικό προσανατολισμό των χρηστών, σύμφωνα με νορβηγική ομάδα καταναλωτών.

Το Grindr δίνει τα δεδομένα των χρηστών του σε τρίτους, που ασχολούνται με τη διαφήμιση και τη δημιουργία προφίλ, σύμφωνα με έκθεση του νορβηγικού συμβουλίου καταναλωτών, που κυκλοφόρησε σήμερα (Τρίτη 14/01/20).

Η θυγατρική εταιρεία Twitter Inc και η θυγατρική της MoPub χρησιμοποιήθηκαν ως διαμεσολαβητές για την ανταλλαγή δεδομένων και διαβίβασαν προσωπικά δεδομένα σε τρίτους, ανέφερε η έκθεση.

“Κάθε φορά που ανοίγετε μια εφαρμογή, όπως το Grindr, τα διαφημιστικά δίκτυα λαμβάνουν τη θέση του GPS σας, τα αναγνωριστικά των συσκευών σας και ακόμη και το γεγονός ότι χρησιμοποιείτε μια γκέι εφαρμογή” , δήλωσε ο Αυστριακός ακτιβιστής Max Schrems.

“Αυτή είναι μια παράτυπη παραβίαση των δικαιωμάτων της ΕΕ για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των χρηστών.” 

Η ομάδα καταναλωτών και η οργάνωση προστασίας ιδιωτικού απορρήτου του Schrems έχουν υποβάλει τρεις καταγγελίες κατά του Grindr και πέντε κατά εταιρειών adtech στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων της Νορβηγίας για παραβίαση των ευρωπαϊκών κανονισμών περί προστασίας δεδομένων. Η ομάδα Noyb του Schrems θα υποβάλει παρόμοιες καταγγελίες στην αυστριακή DPA τις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με τη δήλωση.

Οι δημοφιλείς εφαρμογές της Match Group Inc. OkCupid και Tinder LLC μοιράζονται δεδομένα μεταξύ τους και με άλλες εταιρείες. Το OkCupid έδωσε πληροφορίες σχετικά με τη σεξουαλικότητα των χρηστών, τη χρήση ναρκωτικών και τις πολιτικές απόψεις, στην εταιρεία αναλύσεων Braze Inc, δήλωσε ο οργανισμός.

Οι εκπρόσωποι των εταιριών Grindr, Match Group και Braze δεν απάντησαν αμέσως σε αιτήματα για σχόλια.

Το Twitter ερευνά το θέμα για να «κατανοήσει την επάρκεια του μηχανισμού συγκατάθεσης του Grindr» και απενεργοποίησε το λογαριασμό MoPub της εταιρείας, ανέφερε ένας εκπρόσωπος.

Η ευρωπαϊκή ομάδα καταναλωτών BEUC κάλεσε τους εθνικούς ρυθμιστικούς φορείς να «διερευνήσουν» αμέσως τις εταιρείες διαδικτυακής διαφήμισης σχετικά με ενδεχόμενες παραβιάσεις των κανόνων προστασίας δεδομένων, ακολουθώντας τη νορβηγική έκθεση.

Επίσης, με επιστολή ζητήθηκε από την εκτελεστική αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Margrethe Vestager να αναλάβει δράση.

“Η έκθεση παρέχει αδιαμφισβήτητα στοιχεία για το πώς αυτές οι λεγόμενες εταιρείες ad-tech συλλέγουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων από ανθρώπους που χρησιμοποιούν κινητές συσκευές, τις οποίες οι διαφημιστικές εταιρείες στη συνέχεια χρησιμοποιούν για να στοχεύουν τους καταναλωτές” , δήλωσε η BEUC σε μια ηλεκτρονική δήλωση.

Αυτό συμβαίνει “χωρίς έγκυρη νομική βάση και χωρίς να το γνωρίζουν οι καταναλωτές” .

Ο νόμος περί προστασίας δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, GDPR, τέθηκε σε ισχύ το 2018, ορίζοντας κανόνες για το τι μπορούν να κάνουν οι ιστότοποι με τα δεδομένα των χρηστών. Οι πιο σοβαρές παραβιάσεις μπορούν να οδηγήσουν σε πρόστιμα ύψους έως και 4% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων μιας εταιρείας.

Τον περασμένο Ιανουάριο, η εταιρεία Alphabet Inc της Google έλαβε πρόστιμο 50 εκατ. €. Από τη ρυθμιστική αρχή ιδιωτικού απορρήτου της Γαλλίας μετά από καταγγελία από τον Schrems, σχετικά με τις πολιτικές απορρήτου της εταιρείας.

Check Also

«Maestro»: Κυκλοφόρησε το τρέιλερ της τρίτης σεζόν του

Μετά από δεκαέξι επιτυχημένα επεισόδια, ο τρίτος και τελευταίος κύκλος του «Maestro» θα κάνει πρεμιέρα …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *