Αρχική ΕΛΛΑΔΑ Καταργείται (;) η θεματική εβδομάδα στα σχολεία

Καταργείται (;) η θεματική εβδομάδα στα σχολεία

Σε κατάργηση «οδεύει», από το τρέχον σχολικό έτος, η θεματική εβδομάδα η οποία θεσμοθετήθηκε από τον πρώην υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου

Σύμφωνα με το esos.gr η διοίκηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κατέθεσε στην  πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εισήγηση κατάργησης της Θεματικής Εβδομάδας και η υπουργός Νίκη Κεραμέως θα κάνει δεκτή την εισήγηση του ΙΕΠ,  στο πλαίσιο εισαγωγής στα σχολεία   νέων θεματικών.

-Advertising-

Ο «εμπνευστής» του θεσμού της θεματικής εβδομάδας πρώην υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, σχολιάζοντας την εξέλιξη αυτή,  δήλωσε:

Αν ισχύει κάτι τέτοιο, το οποίο προφανώς θα είναι σε συνεννόηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ (ή μήπως όχι;), βρισκόμαστε μπροστά σε μια ακόμα κίνηση εκδικητικού σκοταδισμού για την ικανοποίηση των κύκλων που πολέμησαν τον επιτυχημένο θεσμό.

Να θυμίσουμε ότι ο θεσμός της Θεματικής Εβδομάδας ξεκίνησε το σχολικό έτος 2016-2017 με εισήγηση του τότε Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. (44/03-11-2016) και στα 3 χρόνια εφαρμογής του συμμετείχε το σύνολο των Γυμνασίων της χώρας μέσω της δραστηριοποίησης των συλλόγων διδασκόντων και των μαθητικών κοινοτήτων. Συγκεκριμένα, το σχολικό έτος 2018-19, όπως προκύπτει από την αξιολόγηση του προγράμματος που διενήργησε το Ι.Ε.Π., έλαβαν μέρος 1.656 Γυμνάσια από τα 1.700 της χώρας και τα θέματα και η συχνότητα με την οποία τα προσέγγισαν ήταν:

1.    Δημοκρατική Συνύπαρξη και Ανθρώπινα Δικαιώματα (1.004)

2.    Διατροφή και ποιότητα Ζωής (1.015)

3.    Έμφυλες ταυτότητες (876)

4.    Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων (993)

5.    Οδική Ασφάλεια και Κυκλοφοριακή Αγωγή (913)

Είναι εμφανής και εντυπωσιακή η ενεργοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών για τη διαμόρφωση και υλοποίηση προγραμμάτων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σε καίρια ζητήματα.

Όμως, φαίνεται η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας στοχεύει στην κατάργηση ενός ακόμη αποδεδειγμένα επιτυχημένου θεσμού, έναν θεσμό που ενίσχυσε την ενεργό συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών, την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών σε σύγχρονα ζητήματα και στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και στη ζωή.

Επίσης, φαίνεται ότι η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν ικανοποιείται από διαδικασίες που πραγματικά ενισχύουν την παιδαγωγική αυτονομία του σχολείου και καλλιεργούν δεξιότητες συνεργασίας και ενσυναίσθησης. Μάλιστα, δεδομένης της -σχεδόν ιερής- προσήλωσης στον όρο «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, η κίνηση της κατάργησης της θεματικής εβδομάδας, θα ήταν εξαιρετικά αλλά και θλιβερά διαφωτιστική για το πώς η σημερινή ηγεσία αντιλαμβάνεται την «αυτονομία» που επαγγέλλεται, με όρους δηλαδή όχι παιδαγωγικούς αλλά καθαρά διαχειριστικούς.

Σε κάθε περίπτωση, οφείλεται μια ξεκάθαρη θέση και σαφείς απαντήσεις για το θέμα αυτό από το Ι.Ε.Π. και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here