Το διαφημιστικό σύστημα της Google επέτρεψε κατά λάθος σε εργοδότριε εταιρίες να κάνουν διακρίσεις σε βάρος non-binary, τρανς, και gender non-conforming άτομα, σύμφωνα με νέα έκθεση.
Οι διαφημίσεις του τεχνολογικού γίγαντα βρίσκονται παντού – στο YouTube, σε σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης, σε ιστότοπους – με τις εταιρείες να μπορούν να χρησιμοποιούν δεδομένα χρηστών για τη στόχευση, ή τον αποκλεισμό τους.
Εάν ένα άτομο δεν έχει καθορίσει το φύλο του στην Google ως “άνδρας” ή “γυναίκα”, η μηχανή αναζήτησης το κατατάσσει μόνη της ως “αγνώστου φύλο” στις εταιρίες που θέλουν να διαφημιστούν.
Παρόλο που οι εταιρείες δεν μπορούν να εμποδίσουν την προβολή διαφημίσεων που αφορούν θέσεις εργασίας, στέγαση, ή χρηματοοικονομικές υπηρεσίες σε “άνδρες” και “γυναίκες”, θα μπορούσαν να κατευθύνουν την Google να μην τις εμφανίσει σε όσα άτομα εμπίπτουν για τον αλγόριθμο της Google στην κατηγορία “αγνώστου φύλου.”
Η Google έχει δεσμευτεί έκτοτε να περιορίσει την πρακτική αναθεωρώντας τις πολιτικές των διαφημίσεών της για την καλύτερη προστασία των τρανς και των non-binary ατόμων.
«Θα κάνουμε μια ενημέρωση στην πολιτική και το σύστημά μας μέσα στις επόμενες εβδομάδες, ώστε να περιορίσουμε τις διαφημιζόμενες εταιρίες από τη στόχευση ή τον αποκλεισμό των ατόμων, βάσει της κατηγορίας «άγνωστο φύλο», δήλωσε ο Elijah Lawal, εκπρόσωπος της Google.
Η Google επιτρέπει στις διαφημιζόμενες εταιρίες να στοχεύουν συγκεκριμένα άτομα με εξατομικευμένες διαφημίσεις χρησιμοποιώντας δεδομένα γι’ αυτά, που έχουν συλλέξει από πριν. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει το φύλο, την ηλικία, το εισόδημα, και την κατάσταση γονεϊκότητας κάποιου.
Για να συμμορφωθεί με τους ομοσπονδιακούς νόμους κατά των διακρίσεων στις Η.Π.Α., η Google απαγορεύει στις διαφημιζόμενες εταιρίες να χρησιμοποιούν αυτά τα δεδομένα για να αποκλείσουν άτομα από βασικές υπηρεσίες και ευκαιρίες.
Όμως, η The Markup, διαπίστωσε ότι δύο διαφημίσεις στο YouTube, για εργασία στην FedEx και τη Dewey Pest Control, αποκλείουν τα άτομα που έχουν καταχωρηθεί από το σύστημα της Google ως «αγνώστου φύλου.»
Τα δεδομένα έδειξαν ότι οι διαφημίσεις στοχεύονταν κατά φύλο, αλλά δεν αποκάλυψαν ποιο φύλο. Περίπου 100 περισσότερες εταιρείες έκαναν το ίδιο, σε θέσεις εργασίας, στέγασης και διαφημίσεων.